5 tipů, jak uspět na INSTAGRAMU

Instagram, sociální síť, která má něco přes 800 milionů aktivních uživatelů. Není tedy divu, že se v takové mase lidí lehce ztratí právě váš profil. Jsou ale tací, kteří jsou vidět, a to nejen u nás, ale i v zahraničí. Pro mnohé z těchto instagramerů se tato platforma stala taktéž minimálně komunikačním kanálem vlastních produktů, služeb, vedlejším a nebo i hlavním příjmem. Jak se tito uživatelé liší od vás, jak se jim podařilo získat velký počet odběratelů a jak byste se mohli zařadit mezi ně? Na to vám odpovíme v dnešním článku.

Jasně, na počtu odběratelů na sociálních sítích nezáleží, to si řekněme hned zprvu, jsou důležitější věci (jako fakt!). Jste-li ale zapálení cestovatelé, fotíte, poskytujete službu nebo vytváříte produkt, který byste rádi sdíleli s veřejností, může být právě INSTAGRAM místem, kde se vyplatí investice vašeho času. Možná na svém účtu pracujete už nějaký ten pátek a výsledky se ne a ne dostavit. Na co se zaměřit, aby se pohly ledy?

1. NICHE

Prvně byste si měli jasně určit, jaká je vaše zpráva, proč a co chcete komunikovat. Měli byste si být jistí vaším obsahem a držet se ho. Budete-li cestovat, což je případ celé naší Wild Crew, nebudete zřejmě fotit svojí snídani. Důležité je v tomto směru zůstat konzistentní a nesejít z cesty. Lidé od vás již budou něco očekávat a budete-li z ničeho nic sdílet obsah, který s vaším NICHE nesouvisí, nebude to vašim fanouškům dávat smysl.

2. FEED VS JEN FOTKA

Celý svůj profil byste měli vnímat jako galerii, která vytváří celek. Není to jen o jedné jediné fotce, ale o celém „FEEDU“. Instagram je o vizuálnu, a na to byste neměli zapomínat. Zaměřit se můžete na několik věcí – barvy, střídání světlých a tmavých fotografií, střídání snímků s lidmi a bez nich. K tomu, abyste se na svůj feed mohli podívat dopředu a fotky si naplánovaly, slouží například aplikace Preview, díky které si můžete naplánovat kolik jen postů chcete, fotky přehazovat a zkoušet tak nejlepší vizuální variantu svého profilu.

Člověk by se měl zaměřit nejen na fotky jako takový, ale i na celkovou podobu feedu. Důležitý je, aby si člověk vytvořil svůj vlastní rukopis, který bude z feedu patrný a který může oslovit potenciální nové fanoušky.“
Teru Menclová, @terumenclova

3. OSOBITOST A PŘÍBĚH

Inspirovat se na Instagramu je v pořádku, učíme se celý život a v tomto odvětví tomu není jinak. Důležité je znát rozdíl mezi kopírováním a inspirací. Zaměřte se na Instagramu na účty, které se vám osobně líbí, které souvisí s vaším tématem, obsahem, vaším niche. Nechte se těmito lidmi inspirovat, ale prolněte do svého profilu sebe, svůj styl, něco, co je jen vaše. Obvykle je dost těžké vymyslet něco, co ještě není, ale každý jsme unikát a tak inspirace spojená s vaším osobitým přístupem vykouzlí divy. S tím se pojí skutečnost, že každý z nás máme jiný příběh. Souvisí-li s vaší tvorbou a chcete-li ho komunikovat, 3x HURÁ. Lidé mají rádi příběhy druhých a rádi sledují cestu někoho jiného, o to více, když se s ním kvůli názorům, snům ztotožňují.

Myslím si, že být sám sebou je hodně důležité a čím víc člověk osobní je, tím to lidi víc baví. Chce to věnovat hodně času a někdy i nervů 🙂 být konzistentní, znát své zájmy, co nás baví a předávat to ostatním.“
Eliška Kubíková, @eluch

4. #HASHTAG SEM, #HASHTAG TAM

Hashtag, takové to kouzelné slůvko, které vám pomůže proklikat se na další nadšence a fotky s podobnou myšlenkou. Volba těch správných vám určitě pomůže se zviditelnit. Bez hashtagů vás v tuto chvíli mohou lidé najít pouze v doporučených postech v sekci hledání, které jsou směsicí toho, co sledují vaši přátelé, vašich zájmů dle vyhledávání a třeba lokace. Jak tedy zvolit ty pravé hashtagy? Mrkněte pod fotky svých oblíbenců, proklikávejte se skrze jejich hashtagy a dejte do kupy seznam, který nejlépe sedí vám. Jakmile pod hashtagem najdete velké, ale opravdu velké množství fotek, škrtněte ho. Ztratíte se v davu. Doporučujeme hledat zlatou střední cestu a jednou za čas seznam těchto kouzelných slůvek aktualizovat.

wildculture.cz

Na našem Instagramu @wildculturecz se snažíme dávat prostor těm, kteří cestují, o cestách píší, natáčí videa a mají profil, který si zaslouží pozornost. Stačí tagovat fotky hashatagem #wildculturecz a my možná již příště zveřejníme na našem feedu právě vaší fotku a profil. 🙂

5. KOMUNITA (KOMENTUJ, ODPOVÍDEJ)

Instagram je prvotně sociální síť, tudíž je na místě být sociální, no ne? Komentujte, komunikujte a nebojte se i v offline prostředí scházet s lidmi, kteří vás baví online. Často jsou taková setkání více než milým překvapením. Pro zvýšení povědomí o vašem účtu doporučujeme být aktivní právě v komentářích. Komentujte fotky, které se vám líbí, lajkujte. JEN POZOR, nic se nemá přehánět. Reagujte na to, co vás vážně baví, se zájmem a staňte se součástí aktivních uživatelů. Máte-li chuť se sejít s dalšími nadšenci, sledujte termíny InstaMeetů. Pytel se s nimi roztrhne primárně vždy v období září a října, kdy se koná i celosvětový InstaMeet vyhlášený přímo aplikací Instagram. Jste-li akční duše, můžete zorganizovat i něco sami za sebe. 🙂

Instagram je pro mě takovej fotodeník, kam poměrně často sdílím fotky ze všedního života a moje ujetý nápady. Fotím denně a jsem rád, že aspoň hrstka fotek nezapadne u mě v počítači. Jsem rád, že občas lidi inspiruju a můžu jim přes tuhle síť sdělit, co cejtim. Využívám organického dosahu ke svým charitativním projektům, kde pomáhám fotkou. “
Petr Hricko, @hricca

kaktusítě_wildculturecz wildculturecz_jak na lepsi instagram
Pro zviditelnění vašeho profilu a výhru SIM karty plné dat, ke které teď Kaktus dává vždy 50 % navíc gratis na všechny KAKTUSítě, nebo praktických věcí na cesty (batoh, power banka, slimbottle atp.) včetně našeho Wild Culture limitovaného merche skočte na Instagram @mujktaktus, kde právě teď probíhá soutěž. V čem spočívá? Napište pod vámi vybranou a sdílenou fotografii na Instagramu, kterou sociální síť máte nejraději a proč, označte fotku hahstagem #KAKTUSítě a instagramový účet @mujkaktus. Pro celková pravidla soutěže a hlavně seznam výher mrkněte zde. Držíme palce!
P.S.: Soutěž trvá do 30. září 2017.